Interpretarea canibalismului

Găsesc interesant de notat faptul că teoria reprezintă de cele mai multe ori legea sau baza teoretică, iar practica poate să se manifeste liber față de ideea centrală ca una care o exclude chiar.

Canibalismul apare la popoarele primitive nu ca o necesitate ”economică” – oamenii nu își consumă semenii fiindcă nu au mâncare. Canibalismul demonstrează o teorie interpretată greșit de către unele popoare care considerau consumul anumitor părți ale trupului ca fiind unul benefic, dătător de energie sau cunoaștere.

La unele populații, însușirea sau recuperarea unor puteri ”magice” se manifesta printr-un act ritualic, prin invocarea unor spirite benefice ce cădeau prin puterea rugăciunilor în sprijinul cererii, și astfel, efectele deveneau similare fără însă a fi necesar sacrificiul uman.

 Este bine de notat faptul că în toată lumea, în diverse perioade a existat o artă iconografică care devine reprezentativă pentru cult.
Totuși, iconografia, pe parcursul timpului capătă sub influența unor popoare cotropitoare noi și noi sensuri.
 Dacă ideea de bază exprimă zeitatea ce naște pe om – omul fiind reprezentat în gura zeității care adesea era un animal -, atunci poporul nou care ia contact cu populația majoritară, sub influența populației dominante împrumută ritualul, cultul și iconografia dar nu în forma tradițională ci cu unele interpretări proprii.
Așa se întâmplă în unele insule din Oceanul Pacific, unde contactul populațiilor inferioare cu cele superioare din punct de vedere spiritual, sfârșesc în tragicul canibalismului datorită incapacității interpretării corecte a iconografiei.

http://www.pinterest.com

Comenteaza si tu